21 September, 2011

Bukan Tak Sudi


Dia tidak pernah mencari. Malah tidak pernah terfikir pun untuk punya teman lelaki. Lagipun dia tidak mahu terburu-buru. Maklumlah bukan senang nak cari lelaki yang betul-betul sesuai dan kena dengan jiwa.

Tetapi, apabila emak asyik mendesak dan Syariff datang merisik, nak tanak dia terpaksa memikirkan hal itu dengan serius. Risau juga kalau emak terima risikna lelaki itu. Emak pon satu hal.. ai Sarip Dol tu juga yang dia nampak. Al datang tepat pada masanya di saat dia amat memerlukan. Orangnya boleh tahan sedap mata memandang. Rasanya-rasanya daripada si Syariff.. lima kali lebih baik Al tapi masalahnya hatinya tidak ada pada Al.

Kalau bukan Al, siapa pula? Omar, rakan serumah merangkap rakan kongsi perniagaan merangkap kembar siam along tu? Mintak simpang. Kalau Omar yang gatal lagi merenyam tu.. jangan harap dia nak terima. Daripada berkahwin dengan lelaki itu lebih baik dia jadi anak dara sampai tua. Bukanlah nak jual mahal tapi dia tanak menanggung risiko. Kalau bukan Syariff, Al atau Omar siapa pula agaknya yang akan jadi pilihan Anis Zulaika?

Code : MA005

Rental : RM5

No comments: