09 April, 2009

Kalau Ada Jodoh



Tiada siapa mahu sengsara. Tiada jua yang ingin menderita. Namun takdir Tuhan siapa mampu menepis? Setahun… hidupnya berteman duka. Terima kasih lelakiku atas ‘hadiah’ itu. Tatkala hati belajar melupakan… si dia hadir mengocak rasa. Juga lelaki itu… yang ingin menyambung kasih. Lalu siapa yang harus dipilih?

Faris… “Cincin ni, bukti abang serius mahu mengambil Rini sebagai isteri abang. Tapi… andaikata Rini tolak, anggap saja cincin ini sebagai hadiah daripada abang. Tanda yang lelaki ini pernah hadir dalam hidup Rini dan amat mencintai Rini.”

Pyan… “Salahkah kalau saya cintakan awak? Salahkah… kalau saya nak kahwin dengan awak? Tak cintakan saya pun tak apalah… tapi… apa kata kita kahwin dulu? Mungkin lepas kahwin, perasaan awak akan berubah terhadap saya.

Rini… “Buat masa ni, saya belum nak fakir pasal kahwin. Saya lebih suka hidup macam ni. Nak buat apa pun tak ada yang larang. Nak ke mana pun tak ada yang halang.” Memang itu pun yang sering berada di fikirannya selama ini. Dia tidak mahu pening kepala memikirkan tentang cinta. Baik cinta Faris, mahupun cinta Pyan.


Code : MA002

Rental Price : RM4

No comments: